کلاب هاوس، یوتیوب، اینستاگرام و همه ...

ساخت وبلاگ

در این مطلب 4 تکنیک سئوی اینستاگرام را با شما مرور می کنیم. 

    1. پروفایل خود را بهینه کنید

    اولین قدم را با بهینه‌سازی پروفایل‌تان بردارید. پروفایل مبهم، شلخته یا کم اطلاعات به‌راحتی می‌تواند مخاطبان شما را پَر دهد! پروفایل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

    • عمومی (Public) است (برای این کار باید پیج خود را به حالت بیزینس درآورید)
    • عکس واضح، شفاف و مرتبط با شما دارد
    • Useame قابل شناسایی و قابل سرچ شدن دارد (از یوزرنیم‌های طولانی، بی معنا و سخت پرهیز کنید)
    • Name ساده و قابل سرچ دارد (بهتر است کلمه کلیدی را در این قسمت بگنجانید)
    • لینک صحیح در قسمت Website قرار دهید (لینک سایت یا لینکی که مجموعه راه‌های ارتباطی با شما را نشان می‌دهد، مثلا zlink)

    مثال بیوی خوب را می‌توانید در صفحه اینستاگرام منتوریکس ببینید:

    بیو اینستاگرام منتوریکس

    به نکات گفته شده در بیوی اینستاگرام منتوریکس دقت کنید.

    2. کیوورد اصلی مرتبط با کسب‌وکارتان را در قسمت Useame و Name قرا دهید

    فرض کنید پیج ما در مورد گردشگری یا لباس است. از آنجا که Useame انگلیسی است و ما ایرانی‌ها بیشتر کلمات فارسی را سرچ می‌کنیم، بهتر است در قسمت Name از کلمات کلیدی فارسی مرتبط با کسب‌وکارتان استفاده کنید. مثلا مرجع تورهای خاص، طبیعتگردی و سفر، مزون لباس ماهگل، عمده فروشی لباس زنانه و...

    یوزرنیم و نام در اینستاگرام

    همانطور که می‎بینید وقتی واژه سفر سرچ شود، پیج‌هایی با نام مشابه نمایش داده می‌شود.

    3. از کلمات کلیدی مرتبط در بیو (Bio) استفاده کنید

    حالا نوبت به بیو می‌رسد. این‌که چطور بیوی خوب بنویسید را در مطلب «17 ایده برای نوشتن بیوگرافی اینستاگرام» و «4 ترفند نوشتن بیوگرافی حرفه‌ای برای اینستاگرام» توضیح دادیم. آنچه برای سئو کردن باید بدانید، این است که از کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان در بیو استفاده کنید. همچنین می‌توانید چند کلمه پر سرچ را به صورت # در این قسمت قرار دهید.

    4. با هشتگ‌هایتان به‌مثابه‌ی کلمات کلیدی برخورد کنید

    وقتی در حال یادگیری سئو سایت بودم، برایم جالب بود که چقدر بعضی قواعدش با کارهایی که در اینستاگرام انجام می‌دادم مشابهت دارد. یکی از بارزترین‌هایش همین هشتگ‌ها بود. همانطور که در مبحث تحقیق کلمات کلیدی یاد می‌گیریم ابتدا از کلمات کلیدی لانگ تیل (کیووردهای باسرچ پایین‌تر اما تخصصی‌تر) استفاده کنیم، در بحث هشتگ اینستاگرام هم همین قاده صادق است.
    کلید ورود پست‌های شما به دنیای کاربران، همین هشتگ‌ها هستند. هشتگ درست و مرتبط موجب می‌شود در لیست جست‌وجوهای مخاطبان نمایش داده شوید. اگر محتوایتان آنقدر قوی باشد که مورد پسند مخاطبان و الگوریتم‌ها واقع شود، حتی شانس قرار گرفتن در قسمت Top و Recent سرچ هشتگ‌ها را هم خواهید داشت.

    هشتگ برتر در اینستاگرام

    برای مثال این پست منتوریکس در قسمت تاپ پست‌های هشتگ سئو_سایت قرار گرفته است.

    فرض کنید می‌خواهید پستی در مورد سئو سایت بگذارید، می‌توانید علاوه بر هشتگ بزرگ #سئو_سایت که رقابت بالایی دارد، از هشتگ‌هایی مثل: #بهینه_سازی_وب_سایت، #آموزش_سئو_سایت، #دیجیتال_مارکتینگ یا حتی #کسب_درآمد هم استفاده کنید.
    هرچه هشتگ‌ها را هوشمندانه‌تر و متنوع‌تر انتخاب کنید، شانس بیشتری برای رسیدن به مخاطب پیدا می‌کنید. برای آشنایی بیشتر با نحوه هشتگ‌گذاری، پیشنهاد می‌کنم مطلب همکارم امیرحسین را با عنوان «راهنمای جامع و کامل هشتگ» را بخوانید.

    کلاب هاوس، یوتیوب، اینستاگرام و همه ......
    ما را در سایت کلاب هاوس، یوتیوب، اینستاگرام و همه ... دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : متخصص club10 بازدید : 93 تاريخ : يکشنبه 6 شهريور 1401 ساعت: 20:27

    سئو داخلی سایت، تنها به سئو محتوا و تولید محتوا بر اساس سئو خلاصه نمی‌شود. یک ساختار مشخص و فعالیت‌های از پیش تعیین شده وجود دارد که با رعایت آن، به ایندکس و Crawl بهتر صفحات داخلی سایت توسط ربات‌های گوگل، کمک می‌کند. رعایت نکات سئو آن پیج، فرآیند Crawling را برای ربات‌های گوگل راحت می‌کند و ساختار درختی مطالب سایت را تشکیل می‌دهد. فاکتورهای زیر را می‌توانید به عنوان مهم‌ترین فاکتورهای سئو داخلی سایت (on page seo) در نظر بگیرید:

    • متادیتاها: بهینه‌سازی تگ عنوان و توضیحات متا نقش زیادی در رتبه گرفتن صفحات داخلی سایت ایفا می‌کند. اولین کاری که در بررسی سئوی داخلی صفحه باید انجام دهید، بررسی بهینه بودن تگ‌های متا است. صفحات بدون Meta Title و Meta Description را پیدا کنید و آن‌ها بهبود ببخشید. به کمک بهینه‌سازی تگ عنوان و توضیحات متا، موتور گوگل می‌فهمد که موضوع صفحه و مطالب آن، به چه چیزی اشاره می‌کند. 
    • محتوای داخلی: تولید محتوا بر اساس سئو باید بعد از مشخص شدن صفحات پیلار انجام شود. هر سایت، یک یا چند صفحه پیلار و هر صفحه پیلار، یک یا چند کیورد اصلی دارد که باید برای آن‌ها رتبه بگیرد. کاری که دیجیتال مارکتر انجام می‌دهد، مشخص کردن کیوردهای lsi و برنامه ریزی برای تولید محتوا بر اساس این کیوردها است. با گرفتن ترافیک و رتبه در مطالب زیر مجموعه با کیورد lsi، صفحات پیلار هم رشد خواهد کرد. بنابراین محتوای شما باید مفید، کاربردی، یونیک، غنی از کلمات کلیدی (به دور از کیورد استافینگ) و سئو شده باشد. 
    • لینک سازی داخلی: داشتن ساختار برای لینک سازی داخلی، به ربات‌های گوگل کمک می‌کند تا مطالب و صفحات سایت را بهتر و دقیق‌تر ایندکس کنند. داشتن لینک داخلی با انکرتکست‌های خوب، به موتور گوگل کمک می‌کند تا کاربر را دقیقا به صفحه جستجوی مورد نظرش برساند. در صورتی که لینک سازی داخلی خوبی نداشته باشید، موتور گوگل در شناسایی و ایندکس ساختار سایت، به مشکل می‌خورد. 
    کلاب هاوس، یوتیوب، اینستاگرام و همه ......
    ما را در سایت کلاب هاوس، یوتیوب، اینستاگرام و همه ... دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : متخصص club10 بازدید : 86 تاريخ : سه شنبه 1 شهريور 1401 ساعت: 19:25